איש מפחד מטיפול שורש

טיפול שורש: אין מה לפחד

אנשים רבים מפחדים מרופא השיניים. ואנחנו מבינים למה. הכלים, הצלילים והריחות יכולים להפחיד בקלות. הוסיפו את הפחד מכאב, ולא קשה להבין מדוע אנשים רבים אינם מתלהבים מזימון תור לרופא שיניים.

כרופא שיניים מומחה לטיפולי שורש, אני פוגש לא מעט מטופלים שמפחדים מטיפולי שורש. אבל אני כאן כדי לומר לכם אין ממה לפחד כאשר מדובר בטיפול שורש. למעשה, טיפולי שורש יכולים להציל את השן שלכם – ואת החיוך שלכם.

מהו טיפול שורש?

טיפול שורש הוא טיפול המשמש להצלת שן שנרקבה בצורה קשה. במהלך טיפול שורש מסירים את העצב והעיסה מהשן ומנקים את החלק הפנימי של השן ואוטמים אותה.

טיפולי שורש נחוצים כאשר העצב של השן ניזוק. זה יכול לקרות בגלל עששת, פציעה או סדק בשן. הנזק לעצב עלול לגרום לכאב עז ואף עלול להוביל לזיהום.

במידה ונפגע לכם העצב בשן, טיפול שורש הוא לרוב הדרך הטובה ביותר להציל את השן ולהקל על הכאב. טיפולי שורש מוצלחים מאוד, וכיום, רוב השיניים שעברו טיפולי שורש יכולות להחזיק מעמד שנים.

אם אתם חוששים מטיפול שורש, הנה שלושה דברים שכדאי לדעת על טיפולי שורש שירגיעו את דעתכם.

#1 טיפולי שורש הם הליכים שגרתיים.

טיפולי שורש הם אחד מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר המבוצעים מדי שנה. למעשה, על פי האגודה האמריקאית של אנדודונטים, יותר מ-15 מיליון טיפולי שורש מבוצעות מדי שנה בארצות הברית.

המשמעות היא שלרופאי שיניים יש ניסיון רב בביצוע טיפולי שורש. וכמו בכל הליך, ככל שלרופא שיניים יש יותר ניסיון, כך התוצאה תהיה טובה יותר עבור המטופל.

#2 טיפולי שורש אינם כואבים.

אנשים רבים מאמינים שטיפולי שורש הינם כואבים. זה לא מדויק! למעשה, רוב המטופלים אומרים שבמהלך טיפול שורש הם מרגישים מעט עד ללא כאב.

עבור חלק מהמטופלים, ההרדמה המקומית המשמשת להרדמת השן עלולה לגרום למעט אי נוחות. אבל ברגע שההרדמה נכנסת לתוקף, אתם לא אמורים להרגיש כאב.

#3 טיפולי שורש הם לרוב הדרך הטובה ביותר להציל שן.

כאשר השן נרקבת בצורה קשה, טיפול שורש הוא לרוב הדרך הטובה ביותר להציל את השן. לטיפולי שורש יש אחוזי הצלחה גבוהים, וכמו שציינתי קודם, רוב השיניים שעברו טיפול שורש יכולות להחזיק מעמד כל החיים.

#4  טיפולי שורש אצל מומחה לטיפולי שורש.

כמו שציינתי מעלה, טיפול שורש הינו הליך שיגרתי ויעיל. אבל צריך לקחת בחשבון כי לא כל שן סטנדרטית ולכן מומלץ לפנות לצורך ביצוע טיפול שורש מורכב או טיפול שורש חוזר למומחה לטיפולי שורש.

מומחה לטיפולי שורש-הוא רופא שעבר בכשרה של מספר שנים לביצוע טיפולי שורש.

הוא משתמש בשיטות וטכנולוגיות מתקדמות כגון מיקרוסקופ, לייזר ומכשור רב על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

איך להתכונן לטיפול שורש

קבעתם תור אצל מומחה לטיפול שורש, מה עכשיו? ברוב המקרים, לא תצטרכו לעשות שום דבר מיוחד. לאחר בדיקת מומחה לטיפולי שורש אתם תקבלו הסבר מפורט על מהות הטיפול כולל סיבוכים וסיכונים האפשריים ואחוזי הצלחה  משוערים של הטיפול.

כיצד לטפל בשיניים לאחר טיפול שורש

לאחר סיום של הטיפול שורש, חשוב להקשיב ולבצע הוראות והנחיות של המומחה לטיפולים שקיבלת בתום הטיפול. ולחזור לרופא שיניים המטפל שלכם על מנת להשלים את הטיפול השיקומי בשן שעברה את הטיפול שורש, וזה על מנת לשמר את השן.

סיכום

טיפולי שורש הם לרוב האפשרות הטובה ביותר מכיוון שהם מאפשרים לך לשמור על השן הטבעית שלכם. בעת עקירת שן יש להחליף אותה בשן מלאכותית כמו השתלת שיניים  או תותבת.

אם אתם מועמדים לטיפול שורש, אתם מוזמנים ליצור קשר לקביעת פגישת ייעוץ. נשמח לענות על כל שאלה ולעזור לך לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור החיוך שלכם.

שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

מהי רפואת שיניים אסתטית?

מהי רפואת שיניים אסתטית? רפואת שיניים אסתטית הינה ענף ברפואת שיניים המתמקדת בשיפור מראה השיניים, חיוך, החניכיים ומנשך. הליכי רפואת שיניים אסתטיים יכולים לנוע מהלבנת

קרא עוד »

יצירת קשר

השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!