מומחה לרפואת הפה

ד"ר יולי גולדמן - מומחה לרפואת הפה

ד"ר גולדמן יולי, מומחה לרפואת הפה בעל ניסיון מעל 20 שנה ברפואת שיניים, רופא בכיר בבית חולים וולפסון ביחידה לכירורגיית פה ולסתות ומרצה ומדריך באוניברסיטת תל אביב ואחראי תחום סדציה והרדמה כללית ברפואת שיניים בבית ספר לרפואת שיניים אוניברסיטת תל אביב, יענה על כל השאלות שלכם וינסה להתאים את הטיפול המתאים ביותר בשבילכם.

חדר טיפולי שיניים מתקדם
צור קשר
השאר פרטים ואחד מנציגנו ישוב אליך בהקדם!

החיים שלנו מלאים במתחים,לחצים וחרדות.

יכול להיות שהרבה פעמים אתם מרגישים כאבי פנים בלתי מוסברים, יובש בפה או שריפה בלשון?

 אולי פתאום הופיע פצע בחניכיים אין לכם מושג מאיפה זה בא ומה עושים עם זה?

אולי אתם סובלים מדום נשימה  בשינה והמליצו לכם על ביצוע התקן דנטאלי אצל מומחה?

ואולי חליתם במחלה כרונית כגון מחלת לב, סכרת או עברתם אירוע לבבי או מוחי וכרגע זקוקים לטיפולי שיניים ורופא שיניים שלכם מתקשה להתמודד עם המצב הרפואי שלכם במהלך הטיפולי שיניים?

ואם יש לכם פחד מרופא שיניים  או רפלקס הקאה מוגבר ואופציה יחידה בשבילכם זה טיפול שיניים בהרדמה כללית?

אם עניתם כן על לפחות שאלה אחת מכל השאלות הללו, אתם צריכים להגיע לפגישת יעוץ עם מומחה ברפואת הפה.

במרפאתינו מתבצעים טיפולים הבאים:

  • סדי לילה לכאבי פנים ולסתות
  • התקנים דנטאליים לדום נשימה בשינה
  • אבחון ויעוץ של מחלות חלל הפה
  • בדיקת חלל הפה לצורך מציאת נגעים חשודים ומעקבם
  • ביצוע ביופסיות מחלל הפה לצורך אבחנה של מחלות של החלל הפה כולל סרטן חלל הפה
  • ביצוע טיפולי שיניים אצל אנשים הסובלים ממחלות רקע כרוניות שונות
  • ביצוע טיפולי שיניים בסדציה-טישטוש או הרדמה כללית.

מהו מומחה ברפואת הפה ומה הוא עושה?

מומחה ברפואת הפה הוא רופא שיניים המתמחה באבחון וטיפול במחלות פה וגרון. הם אחראים על אבחון וטיפול במצבים כגון מחלות חניכיים, עששת, דלקות פה וסרטן הגרון. בנוסף, הם עשויים גם לספק טיפול מונע, כולל חינוך על היגיינת הפה ותזונה נכונה.

מהם הסוגים השונים של מומחים ברפואת הפה?

ישנם שני סוגים עיקריים של מומחים ברפואת הפה: כלליים ותת-מומחים. ג'נרליסטים הם רופאי שיניים המעניקים טיפול וטיפול שיניים בסיסיים במצבי פה וגרון נפוצים. תת-מומחים הם רופאי שיניים בעלי הכשרה נוספת בתחום ספציפי ברפואת הפה, כגון פריודונטיה (מחלת חניכיים), אנדודונט (עששת) או ניתוחי פה.

מהו היקף העיסוק של מומחה ברפואת הפה?

היקף העיסוק של מומחה ברפואת הפה כולל אבחון וטיפול במחלות פה וגרון, וכן מתן טיפול מונע. הם עשויים גם לספק שירותים אחרים, כגון ניקוי שיניים, סתימות וכתרים. בנוסף, הם עשויים לרשום תרופות למצבים כמו מחלת חניכיים ועששת.

למה אתה צריך לצפות מהביקור הראשון שלך עם מומחה ברפואת הפה, ומה יהיה תפקידו בתוכנית הטיפול הכוללת שלך לבריאות הפה?

הביקור הראשון שלך אצל מומחה ברפואת הפה יתמקד באיסוף מידע על ההיסטוריה הרפואית והשיניים שלך, כמו גם על כל הסימפטומים הנוכחיים שאתה עשוי להיתקל בהם. הם גם יבצעו בדיקה גופנית של הפה, השיניים והחניכיים. בהתבסס על מידע זה, הם יעבדו איתך על מנת לפתח תוכנית טיפול המותאמת לצרכים האישיים שלך. המומחה לרפואת הפה גם ישחק תפקיד מפתח בתיאום הטיפול הכולל שלך עם אנשי מקצוע אחרים בתחום רפואת השיניים והרפואה, במידת הצורך.

מהם היתרונות של פנייה למומחה לרפואת הפה במקום רופא שיניים רגיל לבעיות או דאגות דנטליות?

מומחים ברפואת הפה הוכשרו לאבחן ולטפל במגוון רחב של מצבים המשפיעים על הפה, השיניים והחניכיים. יש להם גם הבנה עמוקה של הקשר בין בריאות הפה לבריאות הכללית. ככאלה, הם יכולים לספק לך טיפול מקיף המתייחס הן לצרכי השיניים והן לבריאותכם הכללית. בנוסף, מומחים ברפואת הפה יכולים להציע הדרכה לגבי אמצעי טיפול מונע שיכולים לעזור לך להימנע מבעיות עתידיות.

האם ישנם סיכונים כלשהם הקשורים בפנייה למומחה לרפואת הפה, וכיצד אוכל למזער סיכונים אלו?

תמיד ישנם סיכונים הקשורים לכל הליך רפואי או דנטלי. עם זאת, הסיכונים הקשורים לפגישה עם מומחה ברפואת הפה הם בדרך כלל נמוכים מאוד. כדי למזער את הסיכון שלך, הקפד לחשוף את כל המידע הרלוונטי על ההיסטוריה הרפואית והרפואית שלך למומחה. כמו כן, עליך לעקוב אחר ההוראות שלהם בקפידה ולדווח על כל תסמין או תופעות לוואי חריגות שאתה חווה.

הסוגים השונים של מחלות הפה והמצבים שבהם הם מטפלים?

מומחים ברפואת הפה הוכשרו לאבחן ולטפל במגוון רחב של מצבים המשפיעים על הפה, השיניים והחניכיים. כמה מצבים נפוצים שהם מטפלים בהם כוללים: עששת, מחלות חניכיים, דלקות פה, סרטן הפה, הפרעות TMJ וחך שסוע. הם גם מספקים טיפול לחולים המתקשים בבליעה או שחווים יובש בפה מתמשך. בנוסף, מומחים ברפואת הפה יכולים לספק הדרכה לגבי אמצעי טיפול מונע שיכולים לעזור לך להימנע מבעיות עתידיות.

טיפים לבריאות הפה לשמירה על בריאות השיניים והחניכיים?

יש מספר דברים שאתה יכול לעשות כדי לשמור על בריאות השיניים והחניכיים שלך. ראשית, הקפידו לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע. בנוסף, נסו להגביל את צריכתכם של מזונות ומשקאות ממותקים שכן אלו יכולים לתרום לעששת. לבסוף, פנה לרופא השיניים שלך או למומחה לרפואת הפה שלך לבדיקות וניקויים קבועים. על ידי ביצוע העצות האלה, אתה יכול לעזור לשמור על בריאות השיניים והחניכיים שלך במשך שנים רבות.