אישה לפני השתלת שיניים

השתלות שיניים: כל מה שאתם צריך לדעת

שיניים חסרות יכולות להוות מכה אמתית לביטחון העצמי, שלא לדבר על הקשיים המעשיים שהן יכולות לגרום באכילה ובדיבור. אם אתם שוקלים השתלות שיניים כדרך להחליף את השיניים החסרות שלכם, כנראה שיש לכם לא מעט שאלות.

לפני שאתם עומדים להתקשר למרפאות שיניים בחולון או בכל מקום אחר בארץ, ריכזנו לכם את השאלות הנפוצות ביותר בנושא השתלות שיניים, יחד עם התשובות שלהן.

מהם שתלים דנטליים?

שתלים דנטליים הם תחליפים לשיניים טבעיות. הם מורכבים משלושה חלקים עיקריים: עמוד טיטניום המושתל בניתוח בעצם הלסת, חלק מחבר הנקרא אבומנט או מבנה בשפה פשוטה והשן או שיניים חלופיות (הנקראות כתרים). השתלת שיניים היא אחת הדרכים היעילות ביותר להחליף שיניים חסרות, והן יכולות להחזיק מעמד שנים רבות עם טיפול נאות.

האם אני מועמד להשתלות שיניים?

רוב האנשים שיש להם חניכיים בריאות ותמיכת עצם מספקת בלסתות שלהם הם מועמדים טובים להשתלת שיניים. עם זאת, ישנם כמה מצבים רפואיים שעלולים להפוך מישהו לא כשיר להשתלות שיניים, כגון סוכרת בלתי מבוקרת, מחלת חניכיים פעילה, עישון כבד. רופא השיניים שלכם יוכל לומר לכם אם אתם יכולים לבצע השתלת שיניים לאחר בדיקת הפה, ובדיקת ההיסטוריה הרפואית שלכם.

כמה עולים שתלים?

זו שאלה מסובכת מכיוון שהתשובה תהיה תלויה במצב הספציפי שלכם. רק רופא השיניים שלכם יכול לתת לכם הערכה מדויקת יותר של עלויות ההליך.

עלות טיפול השתלת שיניים תלויה בגורמים אינדיבידואליים שונים, הכוללים:

  • כמות, איכות ומיקום העצם
  • מספר השתלות השיניים שתצטרכו
  • מספר השיניים שצריך להחליף
  • סוג השיניים המלאכותיות בהן ישתמש רופא השיניים
  • סוג השתלת השיניים

כמובן כמו שציינו, עלות השתלת שיניים זה משהו שאתם יכולים לדון עם רופא השיניים שלכם במהלך הייעוץ הראשוני.

מה ההבדל בין השתלות שיניים לתותבות?

שיניים תותבות נחשבות לרוב כדרך המסורתית להחליף שיניים חסרות, אך יש להן מספר חסרונות. שיניים תותבות יכולות להחליק בפה שלכם, מה שמקשה על האכילה והדיבור. בנוסף, יש להסיר אותם גם בלילה וניתן לאבד אותם בקלות או לשבור אותם. השתלות שיניים בטוחות הרבה יותר מתותבות ומרגישות יותר כמו שיניים טבעיות.

האם השתלות שיניים בטוחות?

רופאי שיניים משתמשים בשתלים דנטליים במשך שנים רבות, והם נחשבים בטוחים. עם זאת, כמו בכל ניתוח, ישנם כמה סיכונים הקשורים להשתלת שיניים. הסיבוך השכיח ביותר הוא זיהום במקום ההשתלה.

האם השתלת שיניים כואבת?

הניתוח להנחת שתלים דנטליים נעשה בדרך כלל בהרדמה מקומית, ככה שאתם אמורים לא להרגיש כאב באזור המורדם. רוב האנשים מדווחים שהם לא מרגישים כאב במהלך הניתוח. לאחר מכן, ייתכנו כאבים ונפיחות, אך ניתן לטפל בכך בקלות באמצעות תרופות נגד כאבים.

כמה זמן לוקח להחלים לאחר השתלת שיניים?

תהליך הריפוי לאחר ניתוח השתלת שיניים הוא הדרגתי. יכולים לקחת מספר חודשים עד שהשתלים מתמזגים לעצם. ברגע שהם מתמזגים, השתלים נחשבים קבועים.

כמה זמן נמשך הליך השתלת שיניים עצמו?

כמה גורמים קובעים את ציר הזמן של הליך השתלת שיניים:

  • בריאות השיניים שלכם
  • אילו שיניים מוחלפות
  • מספר השיניים המעורבות
  • סוג השתלת השיניים

 מה אוכל לאכול לאחר ניתוח השתלת שיניים?

ראשית, תצטרכו להקפיד על מזון רך במשך כמה ימים לאחר ניתוח השתלת שיניים. לאחר מכן, אתם יכולים להוסיף בהדרגה מזונות קשים יותר תוך כדי ריפוי. שימו לב, חשוב להימנע ממזונות דביקים שעלולים לפגוע בשתלים.

סיכום:

אם חסרה לכם שן אחת או יותר, השתלת שיניים עשויה להיות אופציה טובה עבורכם. שתלים יכולים להחזיר לכם את החיוך ובנוסף, להחזיר את הביטחון במראה שלכם. שתלים דנטליים הם גם בטוחים יותר מאשר שיניים תותבות ויכולים להחזיק מעמד שנים רבות עם טיפול נאות. זכרו, הקפידו לדבר עם רופא השיניים על ספק שיש לכם לפני תחילת ההליך.

שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

יצירת קשר

השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!