חדר טיפולי שורש

כל מה שאתם צריכים לדעת על טיפולי שורש

האם אתם יודעים מה זה טיפול שורש? אם לא, אתם לא לבד. הרבה אנשים מעולם לא שמעו על הליך השיניים הזה לפני כן. טיפול שורש הוא אחד מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר ברפואת שיניים, ובכל זאת אנשים רבים חוששים מהם. במאמר זה, נדון בכל מה שאתם צריכים לדעת על טיפולי שורש!

מהו טיפול שורש?

טיפול שורש הוא הליך דנטלי המשמש להצלת שן אשר ניזוקה מעששת או זיהום. ההליך כולל הסרת הרקמה הפגועה או המזוהמת מהחלק הפנימי של השן, ולאחר מכן ניקוי,חיטוי,מילוי ואיטום השן. טיפולי שורש מבוצעים על ידי מומחה לטיפול שורש או רופא שיניים בעל ידע וניסיון בתחום.

טיפולי שורש נחוצים בדרך כלל כאשר האמייל ודנטין(הרקמה בתוך השן המכילה כלי דם, עצבים ורקמת חיבור) ניזוקה או הזדהמה. זה יכול לקרות ממגוון סיבות, כולל ריקבון, פציעה או מחלה. כאשר חומר שן ניזוק או נגוע, הוא עלולה לגרום לכאב, נפיחות ו/או רגישות לטמפרטורות חמות או קרות. אם השן הניזוקה לא תטופל, הנזק יכול להתפשט לשאר השיניים ואף לרקמות שמסביב. זו הסיבה שחשוב לפנות לרופא שיניים או מומחה לטיפול שורש בהקדם האפשרי.

איך לדעת אם צריך טיפול שורש?

יש כמה דרכים לדעת אם אתם צריכים טיפול שורש. דרך אחת היא אם יש לכם שן שגורמת לכם לכאב. כאב זה יכול להיות חד, או שזה יכול להיות כאב עמום. ייתכן גם שתבחינו כי השן שלכם רגישה לטמפרטורות חמות או קרות, או שהיא דהויה. אם אתם מבחינים באחד מהתסמינים הללו, חשוב לראות רופא שיניים או מומחה לטיפולי שורש בהקדם האפשרי.

דרך נוספת לדעת אם אתם צריכים טיפול שורש היא אם יש לך צילום רנטגן שמראה זיהום בחומר של השן שלכם. רופא השיניים בדרך כלל יזמינו צילום רנטגן אם הם חושדים שאתם עשויים להזדקק לטיפול שורש.

אם אתם חושבים שאתם צריכים טיפול שורש, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא לפנות לרופא שיניים בהקדם האפשרי. הם יוכלו לבדוק את השן שלכם ולקבוע אם יש צורך בטיפול שורש.

מה קורה במהלך טיפול שורש?

במהלך טיפול שורש, רופא השיניים ירדים תחילה את השן שלכם ואת האזור שמסביב. לאחר מכן הם יעשו פתח בשן כדי שיוכלו לגשת לעיסה. לאחר שהם ניגשו לעיסה, הם יסירו את הרקמה הפגועה או הנגועה. לאחר הסרת העיסה, הם ינקו ויאטמו את השן. כל ההליך לוקח בדרך כלל ביקור אחד או שניים אצל רופא השיניים, ובדרך כלל זה לא כואב.

מה קורה לאחר טיפול שורש?

לאחר טיפול שורש, סביר להניח שתרגישו הקלה מסוימת מהכאב שחוויתם לפני ההליך. השן שלכם עשויה להיות רגישה במשך כמה ימים, אבל זה אמור להיעלם. חשוב לפעול לפי הוראות של הרופא המטפל לאחר טיפול שורש והימנעות מלעיסת מזונות קשים עד להשלמת תהליך השיקום של השן לאחר ביצוע טיפול שורש. כדאי גם לראות את רופא השיניים שלכם עבור בדיקות סדירות. יכול להיות שרופא השיניים ימליץ על טיפולים נוספים הכרחיים לשיניים שלכם כמו השתלת שתלים בשיניים או טיפולים לחניכיים.

האם ארגיש כאב במהלך או אחרי טיפול השורש?

במהלך טיפול השורש, רופא השיניים מבצע הרדמה מקומית, אז אתם לא אמורים להרגיש שום כאב. חלק מהאנשים עלולים לחוות אי נוחות קלה לאחר ההליך, אך בדרך כלל ניתן להקל על כך עם תרופות נגד כאבים ללא מרשם. אם יש לכם חששות לגבי כאב או אי נוחות, הקפידו לדבר עם רופא השיניים שלכם.

סיכום

אם יש לכם שאלות כלשהן לגבי טיפולי שורש, או אם אתם חושבים שאולי תצטרכו לבצע טיפול שורש,צרו איתנו קשר עוד היום! נשמח לענות על כל שאלה.

שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

יצירת קשר

השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!