אמצעי טכנולוגי לטיפול שיניים

מה ההבדל בין שתלים לתותבות

אם חסרות לכם שיניים, יש לכם כמה אפשרויות להחליף אותן. אתם יכולים לקבל שתלים או שיניים תותבות. לשני הפתרונות יש את היתרונות והחסרונות שלהם, לכן חשוב להבין את ההבדל ביניהם לפני קבלת החלטה. במדריך זה בבלוג, נדון בהבדלים העיקריים בין שתלים ותותבות מנקודת מבט קלינית. בנוסף, נדבר גם על הפתרון שיכול להתאים לכם.

מהם שתלים?

שתלים הם שורשי שיניים מלאכותיים הממוקמים בתוך עצם הלסת. הם מספקים בסיס חזק לשיניים חלופיות קבועות או נשלפות שנראות, מרגישות ומתפקדות כמו שיניים טבעיות.

שתלים הם פתרון פופולרי להחלפת שיניים חסרות מכיוון שהם נראים ומרגישים מאוד טבעיים. בנוסף, הם אינם דורשים טיפול מיוחד מעבר למה שהייתם עושים בדרך כלל עבור השיניים שלכם. עם זאת, הם אופציה יקרה יותר והניתוח יכול להיות מעורב למדי.

אם אתם לפני השתלת שיניים לסת תחתונה או כל סוג אחר של טיפול, חשוב לדבר עם רופא השיניים שלכם על כל הסיכונים והיתרונות לפני קבלת החלטה.

מהן שיניים תותבות?

שיניים תותבות הן שיניים מלאכותיות שמטרתן להחליף שיניים חסרות. הן עשוית בדרך כלל מאקריליק ויכולים להיות חלקיים או מלאים.

תותבות חלקיות משמשות כאשר חסרות לכם רק כמה שיניים, בעוד שתותבות שלמות משמשות כאשר חסרות לכם כל השיניים. שיניים תותבות בדרך כלל זולות יותר מהשתלים ולא נדרש הליך כירורגי על מנת למקם אותם.

אחד החסרונות של שיניים תותבות הוא שהן יכולות להיות די לא נוחות וייקח זמן להתרגל אליהן. בנוסף, שיניים תותבות דורשות טיפול מיוחד. חשוב לציין שלא כולם מצליחים להסתגל לתותבות

כמו שציינו קודם לכן, אם אתם שוקלים שיניים תותבות, חשוב לדבר עם רופא השיניים שלכם על כל הסיכונים והיתרונות לפני קבלת החלטה.

איזה פתרון מתאים לי?

הדרך הטובה ביותר לקבוע איזה פתרון מתאים לכם היא לקבוע פגישת ייעוץ עם רופא השיניים שלכם. במהלכם הייעוץ הוא יעריך את מצב השיניים שלכם וישוחח איתכם על האפשרויות שלכם. הם גם יוכלו לענות על כל שאלה שיש לכם.

שאלות שיש לשאול את רופא השיניים לפני קבלת החלטה

לפני שאתם מחליטים איזה טיפול מתאים לכם, חשוב לשאול את רופא השיניים שלכם כמה שאלות. הנה כמה דוגמאות:

-איזה ניסיון יש לכם בהליך הזה?

-כמה פעמים ביצעת את ההליך הזה?

-מהם הסיכונים והסיבוכים הקשורים להליך זה?

-כמה זמן לוקח תהליך ההחלמה?

-מהן ההשפעות ארוכות הטווח של הליך זה?

-כמה עולה הליך זה?

שאילת שאלות תעזור לכם להבין את הסיכונים והיתרונות של כל אפשרות טיפול.

בנוסף, אתם תמיד יכולים לבדוק בגוגל מידע שסביר להניח שכבר נמצא ברשת כמו "תותבת על 4 שתלים מחיר + שם המרפאה" או השתלת שיניים מחיר + שם המרפאה" כדי לראות מראש מה מחיר הטיפול שאותו אתם צריכים.

שאלות נפוצות

האם שתלים דנטליים ניתנים להסרה כמו שיניים תותבות?

לא, שיקום קבוע על גבי שתלים דנטליים אינו ניתן להסרה כמו תותבות. הם פתרון קבוע לשיניים חסרות. לאחר הנחת השתל, הוא יקלט  בתוך העצם הלסת וישמש כשורש חדש לשן.

האם אוכל לבצע השתלות שיניים אם עברתי טיפול שיניים קודם?

כן, אתם עדיין יכולים לבצע השתלת שיניים גם אם עברתם טיפול שיניים קודם. עם זאת, חשוב לדבר עם רופא השיניים שלכם על ההיסטוריה הרפואית שלכם כדי לוודא שהשתלים הם הפתרון הנכון עבורכם.

כמה זמן מחזיקות השתלות שיניים?

השתלת שיניים הוא פתרון קבוע לשיניים חסרות. עם טיפול נאות, השתלות שיניים מחזיקות מעמד שנים רבות.

סיכום

שתלים ותותבות הם שניהם פתרונות נפוצים להחלפת שיניים חסרות. לכל אחד מהם יש את הסיכונים והיתרונות הייחודיים שלו שכדאי לשקול לפני קבלת החלטה. על ידי שיחה עם רופא השיניים שלכם ושאילת שאלות, אתם יכולים לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור הצרכים שלכם.

 

שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

יצירת קשר

השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!