אישה מקבלת טיפול שיניים

האם ניתן לבצע השתלות שיניים ביום אחד?

האם יש לכם שן חולה שגורמת לכאבים עצומים? או שאולי איבדתם לאחרונה שן, וכעת נשארתם עם חיוך מצחיק. האם אתם תוהים מה אתם יכולים לעשות כדי לשחזר את השיניים שלכם?

למזלכם, השתלות שיניים הפכו פופולריות למדי . ההשתלה המסורתי יכול להימשך חודשים. עם זאת, עם השתלות שתלים באותו יום, אתם יכולים לראות את החיוך שלכם משוחזר בזמן שיא אומנם עם שחזור מעבר ובהמשך שחזור  סופי.

אבל איך פועלים שתלים באותו יום? האם הם בטוחים? אנו נדריך אותכם בכל הפרטים של השתלות שיניים ביום אחד.

1. מהן השתלות שיניים, ולמה הן משמשות?

שתלים דנטליים הם ברגי טיטניום קטנים הממוקמים בניתוח לתוך עצם הלסת כדי לשמש כשורשי שיניים חלופיים. ברגע שהשתלים מתמזגים עם עצם הלסת, הם מספקים בסיס יציב לשיניים החלפות או קבועות. השתלת שיניים היא אופציה לאנשים שאיבדו שן אחת או יותר עקב מחלת חניכיים, פציעה או סיבה אחרת. כאשר מטופלים כראוי, השתלות שיניים יכולות להחזיק מעמד זמן ממושך מאוד.

2. תהליך השתלות שיניים ביום אחד

הצעד הראשון לפני השתלות שיניים הוא להיפגש עם רופא מומחה בעל ידע וניסיון רב, כדי לראות אם אתם מועמדים מתאימים להליך. אם חסרה לכם שן אחת או יותר, יש לכם עצם מתאימה בלסת כדי לתמוך בשתלים, ואתם במצב בריאותי מתאים, אתם עשויים להיות מועמדים טובים להשתלת שיניים.

השלב הבא הוא לבצע הליך כירורגי להתקנת השתלים בעצם הלסת שלכם. לאחר שמקום ההשתלה החלים, תחזרו לרופא השיניים על מנת להמשיך בתהליך השיקום על גבי השתלים.

מהם היתרונות בביצוע השתלות שיניים ביום אחד?

היתרון העיקרי של השתלת שיניים ביום אחד הוא שזה חוסך לכם הרבה זמן! במקום שתצטרכו לחכות שמקום ההשתלה יחלים לפני תקבלו את השיניים החדשות שלכם, אתם יכולים לעשות את כל התהליך ביום אחד בלבד. המשמעות היא שקיים סיכוי שתמנעו משימוש בשיניים תותבות זמניות נשלפות אלא תהנו משיקום זמני  שאינו נשלף במשך תקופת החלמה של השתלים.

החסרונות של השתלות שיניים באותו יום

קיימים מספר חסרונות להליך של  השתלה ביום אחד, הראשון –הוא שזה יכול להיות יקר יותר מאשר השתלות שיניים מסורתיות. הסיבה לכך היא שהשתלת שיניים ביום אחד מצריכה שימוש בציוד וחומרים מיוחדים, ולרוב היא דורשת שירות של שני רופאי שיניים או יותר וטכנאי שינים צמוד. בנוסף קיימת אופציה של טיפול בטשטוש או הרדמה כללית, שזה דורש נוכחות של רופא מרדים או צוות חדר הניתוח. החיסרון הנוסף, הוא שזה לא מתאים לכך המקרים ולכן נדרש רופא מומחה (עדיפות למומחה לרפואת הפה) מנוסה בתחום שיכול לבנות תוכנית טיפול הנכונה ביותר. חסרון השלישי הוא שביצוע השתלות שיניים ושיקום זמני מיידי יידרש  מהמטופל לשמור בקפידות על ההיגיינה של חלל הפה, להימנע מאכילה של אוכל קשה מספר חודשים על מנת להבטיח  הצלחת הטיפול.

שאלות נפוצות

האם השתלות שיניים כואבות?

רוב האנשים מדווחים על כאבים מועטים עד ללא כאב לאחר השתלת שיניים. עם זאת, סף הכאב של כל אחד שונה, וחלק מהאנשים עלולים לחוות אי נוחות יותר מאחרים. רופא השיניים שלכם ירדים את האזור לפני הנחת השתלים, שתלים ביום אחד דורשים הרדמה יותר חזקה, במידה ועושים  כך שאתם צריכים להרגיש רק כמות קטנה של אי נוחות במהלך ההליך.

בנוסף קיימת אופציה של טיפול שיניים בשילוב עם טשטוש או הרדמה כללית.

כמה זמן מחזיקות השתלות שיניים?

כאשר מטופלים כראוי, השתלות שיניים יכולות להחזיק מעמד שנים רבות. עם זאת, תוחלת החיים של השתלים שלכם תהיה תלויה בגורמים כמו הרגלי היגיינת הפה שלכם, בריאות החניכיים שלכם ועד כמה אתם מטפלים בשיניים שלכם.

מהם הסיכונים של השתלות שיניים?

הסיכונים של השתלות שיניים דומים לסיכונים של כל הליך כירורגי, כגון זיהום, דימום ונפיחות. במקרים נדירים, השתל עלול שלא להיקלט כראוי עם העצם או שהשתל יידחה על ידי הגוף. עם זאת, ניתן למזער סיכונים אלו על ידי בחירת רופא שיניים מוסמך וביצוע הוראותיו לאחר הניתוח.

סיכום

השתלת שיניים היא בחירה פופולרית עבור אנשים המחפשים להחליף שיניים חסרות. ניתן להשתמש בהם כדי להחליף שן בודדת או סט שלם של שיניים. היתרון הגדול בהשתלות שיניים הוא שניתן לבצע אותן ביום אחד! חשוב לציין לא בכל המקרים!

שיתוף ב email
Email
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב twitter
Twitter

צור קשר

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

מאמרים נוספים

טיפול שורש: אין מה לפחד

טיפול שורש: אין מה לפחד אנשים רבים מפחדים מרופא השיניים. ואנחנו מבינים למה. הכלים, הצלילים והריחות יכולים להפחיד בקלות. הוסיפו את הפחד מכאב, ולא קשה

קרא עוד »

יצירת קשר

השאירו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם!